پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۶:۳۵

نگرانی کارشناسان از نشت نفت کشتی گروی ارسنالا به دریا

باشگاه خبری فراساحل: به نظر می‌رسد که تنها یک نفر از ۱۲ ملوان یک کشتی باری که در دریای سیاه غرق شد، از این حادثه جان سالم به در برده است. کارشناسان نگران آن هستند که لایه‌ای از نفت سطح دریا در استراحتگاه ساحلی روسیه را بپوشاند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازمارین نیوز، در پی غرق شدن کشتی باری گروی ارسنالا در دریای سیاه ۱۱ سرنشین این کشتی غرق شدند. تنها یک سرنشین این کشتی نجات یافته است. طوفان شدید در دریای سیاه سبب شد که این کشتی باربری با محموله غله درهم شکسته و غرق شود.  مقامات روسی اطلاع داده‌اند که به‌رغم پرواز بالگردهای تجسسی و کشتی‌های اعزام شده به این منطقه هنوز ۸ نفر از سرنشینان کشتی غرق شده پیدا نشده‌اند. تا بعداز ظهر روز چهارشنبه اجساد سه سرنشین این کشتی از آب بیرون کشیده شده‌ است.

رسانه‌های روسیه اعلام کرده‌اند که این کشتی باری از بندر خرسون در اوکراین سفر خود را با پرچم کشور پاناما آغاز کرد و قرار بود غلات روسیه را به ترکیه برساند. نهادهای روسی اعلام کرده‌اند که تحقیقات در باره این حادثه آغاز شده است. برمبنای اطلاعات نهادهای روسی باید طی تحقیق در باره این حادثه روشن شود که آیا این کشتی که در سال ۱۹۸۰ ساخته شده، هنوز از نظر فنی امکان سفرهای دریایی را داشته است یا نه. کارشناسان اما نگران آن هستند که در دوطرف این تنگه سطح آب از لایه نفتی پوشیده شود که از مخزن سوخت این کشتی به دریا سرازیر خواهد شد.
شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ از طرف روسیه اشغال شد، به همراه سواحل سرزمین اصلی روسیه در ساحل دریای سیاه، مناطق تفریحی بسیار پرطرفداری برای شهروندان این کشور است. خبرگزاری روسی اینترفاکس روز چهار‌شنبه (۳۰ فروردین / ۱۹ آوریل)  گزارش داد که این حادثه در بخش جنوبی تنگه کِرِچ میان روسیه و شبه‌جزیره کریمه رخ داده است.




  کد خبر : 3552
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :